Mijn lijst met blogs

dinsdag 20 december 2011

Neem de grootste bitch

,,Ze heeft een mening!"
Ik bezocht drie accountants in een week tijd en ik nam de grootste bitch. Zoek net zolang totdat je een bitch vindt op het gebied waarin je je wilt ontwikkelen. Sara Veeger is een leerling van mij met veel smaak voor kleding en een ontzettende bitch. Ze vindt het trouwens niet erg om zo genoemd te worden, ze is er trots op. Volgens haar is 'de ideale vrouw een bitch'. Daar waar anderen tolerant zijn voor een minder gekozen kleurnuance in de kleding, bitcht sara erop los. Ze zegt: ,Ik weet dat er mensen zijn die er niet om zouden geven, maar die combinatie vind ik niet kunnen.' Omring je met mensen die geen blad voor de mond nemen en misschien zelfs te kritisch zijn. Dan blijf je scherp en kun je altijd zelf nog relativeren en tolerantie betrachten op bepaalde momenten. Andersom werkt het niet, je adviseurs knikken ja en jij loopt gevaar. Nee, het is andersom. Je hebt slimme kritische mensen om je heen nodig en jij relativeert.
De meeste mensen hebben zich omringd met ja-knikkers en zitten zelf te piekeren. Laat het piekeren over aan de mensen om je heen. Het is veel beter als dit buiten jouzelf plaats vindt. Aanschouw het met een glimlach, omdat het je het vertrouwen geeft dat je de allerbeste mensen om je heen hebt verzameld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten