Mijn lijst met blogs

woensdag 16 februari 2011

Time logging

Mijn filosofie is dat je goed wordt in de dingen die je veel doet.
Ik ga er vanuit dat je bij herhaling iedere keer iets sneller wordt, dat je meer kennis krijgt en dat je je ontwikkelt, zodat je je op den duur een expert wordt in die activiteit.

Ga eens bij jezelf na wat jij het meest doet.

Mocht dit de TV zijn, dan is de kans groot dat je een behoorlijke kennis van programma's en acteurs ontwikkelt hebt. Mogelijk heb je bepaalde sociale inzichten gehad terwijl je naar soaps keek.
In feite geeft iedere herhalende activiteit je een ontwikkeling in de richting van die activiteit.
Het is dus belangrijk om bewust te kiezen waarmee je bezig bent. Straks word je nog een expert in boomsoorten terwijl je uit het raam kijkt.

In 2009 ontwikkelde ik samen met Ais Leuhery een time management app waarmee je activiteiten kon bijhouden. Het is ironisch genoeg nog steeds niet gelanceerd, maar dat is niet erg. Ik heb een fanastische website toggl.com gevonden die dit precies weergeeft.

Doe mee
Houd een week lang eens bij wat je doet, hoeveel je slaapt, hoeveel tijd je werkt of sociaal bent. Ik ben heel benieuwd naar je resultaten en je ambities voor je tweede week. Ik ben benieuwd of je echt doet wat je wil. Ik niet in ieder geval.. working on it..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten